Поради від вихователя-методиста



Поради для батьків, що мають дітей дошкільного віку від МОН

12 березня усі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу (COVID-19). Це-важливе рішення для запобігання поширенню захворюваності. І хоча цілі родини вимушено перебувають удома, цей час можна провести активно, весело та з користю для здоров’я і розвитку дітей.

Діти дошкільного віку емоційно прив’язані до батьків, тому намагайтесь не панікувати щодо коронавірусу і пояснюйте усе малюкам в ігровій формі, використовуючи прості, зрозумілі їм слова. Дітям необхідно розказувати, що відбувається, щоб у них не виникло зайвих страхів і тривог. Адже, так чи інакше, карантин буде обговорюватись вдома з більшим чи меншим рівнем тривоги. І дитина точно відчує це. І гірше, коли вона не буде мати пояснень для себе. Треба пояснювати все так, як є. Що це - небезпечне захворювання, а карантин для того, щоби воно менше поширювалось, щоб ми могли про себе подбати. Поради для батьків, які допоможуть в розмові з дітьми заспокоїти та захистити їх. Детальніше тут: uni.cf/3bG3aCi 

Обов'язково забезпечте дитині чіткий розпорядок дня. Складіть (краще разом з дитиною) детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, ігру, заняття і звичайні домашні обов'язки. Намагайтеся дотримуватися цього розкладу.
Домовтеся з дитиною про правила її поведінки вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас. Використайте цей час для спільної діяльності: грайте в активні ігри, займайтеся творчістю, фантазуйте та створюйте разом! Цей час - це час нових відкриттів, знань та спільних ігор.

Яку діяльність можна запропонувати дитині дошкільного віку:
Ігри
Діти обожнюють грати! Крім того, гра - провідна діяльність їхнього віку, за допомогою якої вони досліджують навколишній світ, предмети та явища у ньому. Дитяча уява не має обмежень! Дорослі можуть допомагати малюкам використовувати іграшки по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»- їх можна сортувати за кольором, розміром, призначенням, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким також можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.  Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
o   Цікавими для малят є ігри з коробками. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів.
o   Переодягання та рольові ігри. Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
o   Частину іграшок можна заховати: можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе. 
o   Діти люблять співати і танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них!  Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку. Співайте розвивальні дитячі пісні. Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.
o   Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі. 
o   Грайте в настільні ігри. Час карантину можна провести з користю та навчити дитину грати у шахи, шахмати, доміно, лото та інші.
o   Малюйте, ліпіть з пластиліну, грайте з різними матеріалами. Слід розвивати у дитини елементарні уміння, користуватися олівцем, ножицями; вчити її виготовляти різні вироби; разом з нею виготовляти вироби з паперу, пластиліну, з природних матеріалів. Важливо, щоб дитина отримувала задоволення від виконаної роботи, раділа результатам своєї праці. При цьому дозувати співвідношення між допомогою дитині та мірою її самостійності: завжди мають залишатися для неї посильні завдання для самостійного виконання.
Ми підібрали для вас різні варіанти для спільної творчих ігор.
Їстівна фарба для пальців:   Все, що вам потрібно, це борошно, вода та харчовий барвник: налийте 1 склянку холодної води та всипте 1 склянку борошна в каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.
Ліпіть з пластиліну
Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто  для ліплення за таким рецептом:
                   1 склянка борошна
                   1 стакан крохмалю (картопляний або кукурудзяний)
                   2 ст. ложки рослинної олії
                   1 склянка окропу
                   2 ст. ложки соку лимона
                   харчовий барвник
Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.
o   Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси (нагляд дорослого обов' язковий під час ігор з намистинами та іншими дрібними предметами !). Якщо у вас немає намистин, зробіть прикраси або змійки з макарон, пір’їн чи ріжок. Макарони можна пофарбувати. 
o   Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
o   Зробіть разом цікаві поробки
Приклади саморобок із паперу
Орігамі метелик для дітей
Прості та швидкі орігамі для дітей. Звірі з паперу.
Цікаві поробки квітів з паперу
Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми
Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня
https://dityinfo.com/dozvillya/pishemo-pisanki-z-ditmi.html
Виготовлення листівок власноруч – мистецтво творити маленькі шедеври. Шість технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення
Майстер-класи для дітей
Програма «Недільний сніданок» пропонує майстер-класи для дітей і батьків: малюємо долонями. Повний випуск програми дивіться за посиланням:

Доцільно влаштовувати домашні виставки зі зроблених дитиною виробів з паперу, з пластиліну, солоного тіста тощо.

Готуйте разом з дітьми
Готуємо з дитиною: 5 рецептів для надсмачних канікул
Готуємо з дитиною. 7 простих рецептів для будь-якого віку

Фізична активність
Перебуваючи вдома на карантині, можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них.
Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось декілька ідей:
        Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки й уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку. 
        Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».
        Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, побудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне - безпечною!
        Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.
        Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика до рук – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.
        Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами.
Обов’язково робіть з дитиною зарядку та руханки!
Наприклад, такі зарядки – під музику та з піснями – є на каналі “З любов’ю до дітей”.
У мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних (як на англомовному ютуб-каналі «GoNoodle | Get Moving») та спокійніші на «Cosmic Kids Yoga».
Руханки і фізкультхвилинки для дітей:

Пізнавальна діяльність

Малюки дуже люблять спостерігати за різними змінами  в їхньому оточенні та досліджувати навколишній світ. Приклади цікавих дослідів та спостережень тут:

Влаштуйте «сімейні» 3D-тури музеями України
Музеї України просто неба
Національний музей природознавства:

Перегляньте картини про дітей відомих художників. Нехай діти спробують розповісти  хто зображений на цих картинах, які почуття викликають ці картини у дітей. 
Катерина Дуднік  
Наталія Дерев'янко  
Вікторія Проців 
Бурштинові барви Ramunas Naumavicius 
Ніно Чакветадзе 

Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями
До кожної казки цього проєкту є ілюстрації, які зробили Женя Гайдамака і Маша Фоя. Ці картинки можна завантажити та розмалювати разом з дитиною.
Корисно розглядати разом з дитиною дитячі книжечки, аналізувати малюнки, визначати на них об’єкти, місце їх розташування, форму, колір та інше.
Почитайте щось разом чи окремо (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).
Уявіть це! Перед читанням книги разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.
Багато віршів та казок українською мовою можна слухати з дітьми тут https://www.youtube.com/audiomama

Пропонуйте розвивальні ігри малюкам
Цікаві ігри для дошкільнят з тваринами
Розвивальні ігри для дітей по скайпу
Розвивальні ігри для дітей 3-4 років
Сайт «Розвивайка» (для дітей 3-4 років)http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/rozvivajuchi-igri-dlja-ditej-vid-3-do-4-rokiv.html
Дидактичні ігри «Який малюнок наступний» https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/
Цікава математика для дошкільнят
Вчимо скоромовки
Незвичні способи малювання
Знайомимося з порами року та назвами місяців
Розвивальні мовні ігри для дітей 3-5 років
Розвивальні ігри-вікторини дітей 3-5 років
Логічні ігри на розвиток міркування та кмітливості дітей 3-4 років
«Family Простір»: Чим зайняти малечу вдома? Цікаві ігри та розваги для дитини
Розвивальні ігри для дітей: ТОП-10 корисних розваг
Три корисні гри на Android для дошкільнят. Та трохи про ігри дітей на планшеті






Що робити з дошкільнятами на карантині







Дошкільнята залишаються вдома і потребують щораз більше уваги під час карантину. Гарвардські експерти з Ініціативи з питань ранньої освіти Saul Zaentz діляться своїми порадами, як спілкуватися з дітьми під час карантину, як структурувати час дошкільнят, встановити розпорядок дня і розвивати соціально-емоційні навички дітей. Ми переклали цей практичний матеріал, щоб ви могли спробувати ці лайфхаки вже сьогодні.

                            Ключові складові

  • Створіть разом з дітьми розклад дня. Намалюйте (або завантажте з інтернету) картинки, що ілюструватимуть кожну «активність», і встановіть часові межі, коли та чи інша діяльність відбуватиметься протягом дня.
  • Включіть у ваш карантинний день ті види діяльності, до яких дитина звикла в садочку: миття рук, прийоми їжі і перекуси, прогулянки на свіжому повітрі, час для навчання і денний сон чи відпочинок.
  • Намагайтеся, наскільки це можливо, дотримуватися звичного для вас розкладу прийомів їжі і щоденних справ: якщо ви, наприклад, регулярно відвідуєте уроки танців чи тренування з футболу, підіть у цей час з дитиною на стадіон і позаймайтеся спортом разом. Послідовність і постійність дуже важливі для того, щоб ваші дошкільнята почувалися безпечно і комфортно.
  • Подбайте про час для себе. Короткі проміжки часу без родини — прогулянки на самоті, тепла ванна чи телефонна розмова з другом допоможуть вам контролювати ваш особистий рівень стресу.

Будуйте і практикуйте важливі соціально-емоційні навички

  • Розвивайте емпатію і турботливість — знайдіть, де і як ви можете бути корисними у своїй спільноті: запропонуйте допомогу літнім сусідам, зробіть і передайте листівки в будинок для людей похилого віку.
  • Створіть свою сімейну «банку доброти»: записуйте на маленьких смужках паперу всі добрі справи або прояви турботи, які роблять ваші діти (допомагають прибрати зі столу, діляться іграшками з молодшими братом чи сестрою, створюють малюнок для друга тощо). Час від часу витягайте навмання один з папірців і зачитуйте його вголос разом з родиною.




























  • Створіть таблицю почуттів або запропонуйте дітям різні стікери чи картинки, які допоможуть їм висловлювати свої почуття щодня. Візьміть собі на допомогу книжки чи ілюстрації, щоб обговорити з дітьми різні назви емоційних станів: злість, страх, занепокоєння.
  • Запровадьте сімейну традицію sharing time — час, коли ми ділимося своїми переживаннями і почуттями. Це можна робити перед сном. Щодня запитуйте дітей: яка частина дня чи яке заняття було найкращим/найгіршим за сьогодні? Назви одну річ чи справу за день, від якої тобі було добре, а від якої — погано? Назви одну добру справу, яку ти зробив за цей день.

Працюйте зі страхами і переживаннями дітей

  • Хай спілкування в родині буде відкритим, але не таким, що підвищує тривогу. Будьте чесними, заспокоюйте дитину, доносьте інформацію, що базується на фактах, і адаптуйте її відповідно до віку дітей.
  • Ось приклад виваженої розмови: «З’явився новий вірус — коронавірус. Ти, мабуть, чув про нього. Науковці і лікарі вважають, що для більшості з нас він не страшний, особливо для дітей, але є люди, які можуть захворіти від нього. Усі ми маємо робити так, щоб не поширювати мікроби, що викликають хворобу, тому ми маємо залишатися вдома кілька тижнів. Скоро ми повернемося до нашого звичного життя, але доти будемо проводити час разом. Мама і тато мають працювати певну частину дня, а тобі треба навчатися вдома. Разом ми розробимо план, коли будемо працювати, а коли гратися».




























  • Діти реагують і на те, що ви кажете, і на те, як ви це кажете. Вони будуть виловлювати натяки і настрій з ваших розмов з ними та іншими дорослими.
  • Діти можуть відчувати страх, але не проявляти цього. Заохочуйте дітей говорити про їхні почуття. Приймайте і підтверджуйте їхні почуття, а потім заспокоюйте.
  • Обмежуйте кількість новин про COVID-19, які споживає ваша родина, особливо коли поруч є діти. Не думайте, що вони не чують цього, навіть якщо вони в цей момент зайняті чимось іншим.

Здорові звички

  • Посилюйте такі здорові звички, як миття рук, здорове повноцінне харчування і фізичні вправи. Тримати імунну систему всіх членів родини в хорошому стані — важливий крок до убезпечення себе від хвороби.
  • Значно важливіше зберігати позитивний і розважальний підхід до навчання, ніж перейматися академічними досягненнями дошкільнят. Практикуйте приємні спільні справи: читайте разом, розповідайте історії, грайте в ігри, щоб навчання проходило весело і без зайвого тиску на дитину.
  • Використовуйте сучасні технології, щоб ваші малі діти не втрачали зв’язок зі своїми друзями чи рідними. Zoom — чудовий інструмент для приємного часу онлайн з бабусями, дідусями чи кузинами. Бачити своїх рідних і насолоджуватися часом разом з ними дуже заспокоює маленьких дітей. (Пам’ятайте, однак, про встановлені обмеження екранного часу для дітей відповідного віку).
  •                                          https://youtu.be/HpUaC5TDR5I

  • "Family Простір": Чим зайняти малечу вдома? Цікаві ігри та розваги для дитини
  • 55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома 

  • Дистанційні розвиваючі заняття

    для дошкільнят

  •                             7 ідей поробок до Великодня
  • Вчимо та навчаємось на карантині: зміни в системі освіти1-dot
  • 12 березня усі заклади освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу (COVID-19). Міністерство освіти і науки України підготувало всі від...
  • Ссылка · mon-covid19.info  
  • ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА
    12 березня усі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу (COVID-19). 
    Міністерство освіти і науки України сформулювало рекомендації для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів освіти всіх форм власності (листи МОН: від 11.03.2020 № 1/9-154від 13.03.2020 № 1/9-161). Наказом від 16.03.2020 за № 406 передбачено організаційні заходи для запобігання  поширенню коронавірусу COVID – 19 в закладах освіти, що функціонують на території України.
    Всім освітнім закладам рекомендовано налагодити можливість отримувати освіту та спілкуватись з педагогами за допомогою дистанційних технологій.
    Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.
    Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
    При запровадженні дистанційної роботи закладу дошкільної освіти керівник видає відповідний наказ «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину».
    Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 наказом по закладу дошкільної освіти запроваджується:
    1. Дистанційна робота вдома педагогічним працівникам, а також працівникам (бухгалтерії, відділу кадрів– за можливості) закладу освіти.
    2. Упродовж робочого часу, визначеного графіка, працівники зобов’язані:
    ·         виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором;
    ·         відповідати на дзвінки керівника;
    ·         перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;
    ·         організувати та проводити за розпорядженням керівника освітній процес за допомогою дистанційних технологій;
    ·         складати або корегувати плани роботи, готувати  матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності) ;
    ·         писати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку;
    ·         викладати матеріал під час Skype-конференцій,  Zoom, спілкування у групі по Viber (вайберу), WhatsApp (вотсапу), через електронну пошту, надсилати опитувальники для батьків тощо.
    На карантині опинились не лише діти, а й деякі батьки, тому вкрай важливо педагогам закладу дошкільної освіти підтримувати зв’язок із батьками, допомогти їм організувати найкращий садочок у себе вдома.
    Згідно із частиною другою статті 30 Закону України «Про освіту» заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх вебсайтах (у разі їх відсутності - на вебсайтах своїх засновників) відкритий доступ до інформації та документів (освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства).
    В роботі з батьками вихователь-методист та вихователі публікують рекомендації на онлайн-ресурсах.
    Ігрова 

    Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивний емоційний настрій, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо.

    Трудова 
    У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» — мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей.
    У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.

    Художньо-продуктивна 
    У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.
    Вихователь на карантині

  •                           
  • ♓️ Складіть з дітьми власні судоку в українському стилі — поміркуйте, які ♓️ елементи варто дібрати, ♓️ перевірте, щоб судоку мало розв'язок.

    Приклад такої роботи — на сайті журналу "Джміль" ⬇️

    [**Судоку на український ла](
    https://jmil.com.ua/2018-7/kmitclub)д*                            


Комментариев нет:

Отправить комментарий